Magal S3 España S.L.

Magal S3 España S.L. és la filial ibèrica de l’empresa israeliana Magal S3 Security Systems Ltd, líder mundial en solucions de seguretat i cyberseguretat per entorns complexos i infraestructures crítiques com fronteres, centres penitenciaris, ports, aeroports, instal·lacions militars i governamentals, entre d’altres. Els seus serveis principals són la seguretat perimetral, i sistemes de circuit tancat de televisió i de comandament i control FORTIS.

 

El desenvolupament tecnològic de Magal ha estat possible per l’experiència acumulada durant més de 50 anys en la contribució al projecte d’ocupació i apartheid del govern d’Israel sobre la població de Palestina. L’any 2002, Magal va guanyar el 80% de les licitacions per dotar d’un sistema de seguretat de detecció d’intrusions en més de 125 km del Mur de Separació. Magal també s’ha convertit en la principal empresa proveïdora de tanques intel·ligents amb sistemes de seguretat perimetral, sistemes que també estan instal·lats en almenys deu dels assentaments il·legals que Israel manté als Territoris Ocupats Palestins[1].

 

Aquest informe constata que Magal S3 és una empresa clau i necessària pel sistema d’ocupació i apartheid d’Israel i per tant, les seves activitats lucratives són il·lícites i violen el dret internacional. En aquest sentit, la contractació dels serveis i productes de seguretat de Magal S3 posa de manifest una greu falta de responsabilitat de les Administracions Públiques espanyoles i catalanes per no contribuir a assegurar el compliment del dret internacional per part d’Israel i de la resta d’actors que operen amb el seu consentiment o promoció. Aquesta connivència podria suposar una violació de les directives comunitàries de contractació pública de 2014, recentment incorporades al dret intern a través del Decret Llei 3/2016 de mesures urgents en matèria de contractació pública; i entra en contradicció amb els objectius de coherència de les polítiques de Cooperació al Desenvolupament i del foment de la Pau de Catalunya.

[1] Informació extreta de la pàgina de Whoprofits: http://whoprofits.org/company/magal-security-systems (octubre de 2016)

El present informe va ser enviat per correu electrònic al MAGAL S3 amb data 14/11/2016 amb l’objectiu de conèixer els seus comentaris i observacions sobre les informacions recollides en l’informe per tal d’esmenar qualsevol error en la informació i de conèixer la seva opinió sobre les conclusions que la investigació realitza. Fins a la data no hem rebut resposta.

Empresa matriu

Magal S3 Security Systems Ltd.

 

Empresa israeliana creada l’any 1965. Inicialment va ser fundada com una unitat de l’empresa Israel Aerospace Industries (IAI) per donar resposta a les necessitats de seguretat de les Forces de Seguretat Israelianes (IDF en el seu acrònim en anglès) a les seves fronteres.

Magal S3 és una empresa multinacional amb activitat a 80 països i empreses subsidiàries a Alemanya (Senstar Germany), Regne Unit (Senstar-Stellar), els Estats Units (Stellar Security Products, Inc., Perimeter Products Inc., Smart Interactive Systems, Inc., Dominion Wireless, Inc.), Canadà (Aimetis Corporation, Senstar-Stellar Corp), Mèxic (Senstar-Stellar Latin-America). Magal S3 també és propietària de l’empresa israeliana CyberSeal, que és actualment la branca de ciberseguretat de Magal S3[1].

Actualment, l’empresa està dirigida per Saar Koursh (CEO). Koursh havia treballat 12 anys a l’empresa Elbit Systems Ltd. El principal accionista de l’empresa és el sud-africà Nathan Kirsch (24,2%) a través de la empresa Mira Mag Ltd. (registrada a Libèria).

[1] http://www.cyber-seal.net/aboutus (Consultada: 23/9/2016)

Situació legal de l’empresa i filials

Magal S3 España és la filial ibèrica de Magal S3 Security Systems Ltd. Es va constituir l’any 2009.

Fundador

Israel Aerospace Industries (IAI) – 1965

Seu Central i dades de contacte

Seu Central: Yehud, Israel

Dades de contacte:
Magal S3
17 Altalef Street, PO Box 70
Yehud, 5621617, Israel
Telf.: +972-3-5391444
Fax: +972-3-5366245

Àrea econòmica o àmbit d’actuació empresarial

Indústria de la seguretat. Especialitzada en sistemes de cyber-seguretat, control remot i vigilància física d’infraestructures crítiques (fronteres, ports, aeroports, plantes d’energia, etc).

Activitat a l’Estat espanyol

Magal S3 España S.L. es troba es fase d’expansió a l’Estat Espanyol. L’empresa reconeix que està ampliant clients i mercats al país, i que la seva xifra de negoci durant el 2015 va augmentar un 25% més que l’exercici anterior. Els principals projects a l’Estat espanyol són:

  • Ports: Sistema de seguretat perimetral al Port de Tarragona [1]
  • Aeroports: Sistema de seguretat perimetral al aeroport de Málaga i Saragossa [2]
  • Energia: Tanques intel·ligents de seguretat per la connexió xarxa elèctrica entre Espanya i França [3] . Seguretat plantes energètiques i xarxes de transport de Gas Natural, Endesa, Repsol, Enagas.
  • Infraestructures crítiques: Seguretat integral del Centre d’Experimentació de El Arenosillo (CEDEA) a Magazón (Huelva). CEDEA forma part de la Unitat estratègica de l’Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial (INTA), del Ministeri de Defensa de l’Estat espanyol [4] .
  • Presons: Serveis de seguretat en centres penitenciaris i/o detenció, com per exemple servei de transport de personal del Centre penitenciari de Picassent (València) [5] .
  • Altres clientes: Magal S3 informa en la seva cartera de clients que dona serveis a Bases de les Forces Aéreas, TV3 entre d’altres [6].

[1] Ministeri de Hisenda i AAPP del Govern d’Espanya, Contractació del sector públic: Exp. 035/2014. recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjU1JTC3Iy87KtUlJLEnNyUuNzMpMzSxKTgQr0w_Wj9KMyU1zLcvQjw9yCjb20_bJCPNIDvY1CXNMi3Cu1HW1t9Qtycx0B7Rg2Rg!!/

[2] Magal protege los aeropuertos de Málaga y Zaragoza (13 de juliol de 2016) MagalS3.es. Recuperat de: http://www.ms3.es/es/magal-s3-protege-los-aeropuertos-de-malaga-y-zaragoza/ (visitat el 02/09/2016)

[3] Magal S3 protege la interconexión eléctrica entre España y Francia (20 de octubre de 2015). Securitecnica.es. Recuperat de http://www.seguritecnia.es/actualidad/novedades/magal-s3-protege-la-interconexion-electrica-entre-espana-y-francia (visitat 02/09/2016)

[4] Magal assume la seguridad integral del Inta en Huelva (22 de desembre de 2015). Recuperat de: http://www.ms3.es/es/magal-s3-asume-la-seguridad-integral-del-inta-en-huelva/ (visitat 2/09/2016)

[5] Ministeri de Hisenda i AAPP del Govern d’Espanya, Contractació del sector públic: Exp. 020120150155. recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjU1JTC3Iy87KtUlJLEnNyUuNzMpMzSxKTgQr0w_Wj9KMyU1zLcvQjTdxMCiMNvFUNPLw9A72NQlzTItwrtR1tbfULcnMdAY4L4eU!/

[6] Informació corporativa de Magal S3 sobre els seus clients: http://www.perimetar.co.rs/uploads/pdf/Referenc%20lista%20kompanije%20Magal.pdf (visitat el 2/09/2016)

Activitat econòmica a Palestina

A Israel és el major proveïdor de sistemes de seguretat per tanques intel·ligents a diferents tipus d’infraestructures i zones[1]:

  • Mur de Confiscació: Provisió de sistemes de detecció d’intrusions en 150 km de Mur a Cisjordània
  • Assentaments als Territoris Ocupats Paletins: Seguretat perimetral i control d’accessos a través del sistema FORTIS[2].
  • Franja de Gaza: Sistemes de detecció d’instruccions a les tanques
  • Presons: Intensa relació l’Autoritat Israeliana de Presons en la provisió de sistemes de detecció d’intrusions, càmeres de vigilància, gravació digital de vídeo i sistema de control integral MagNet.
  • Checkpoints a Cisjordània: sistemes de seguretat

[1] Who Profits, recuperat de: http://www.whoprofits.org/company/magal-security-systems (Consultada: 02/09/2016)

[2] Informació extreta de la pàgina de Whoprofits: http://whoprofits.org/company/magal-security-systems (octubre de 2016)

Altres informacions rellevants de l’empresa

Magal és també un dels primers proveïdors israelians per al control de fronteres amb Jordània, el Líban, Síria i Egipte. A més, exporta aquests productes i serveis a fronteres com India – Pakistan, Bulgària – Sèrbia, Eslovàquia – Ucraïna, o Togo – Ghana.

Magal S3 España S.L. és la filial ibèrica de l’empresa israeliana Magal S3 Security Systems Ltd, líder mundial en solucions de seguretat i cyberseguretat per entorns complexos i infraestructures crítiques com fronteres, centres penitenciaris, ports, aeroports, instal·lacions militars i governamentals, entre d’altres. Els seus serveis principals són la seguretat perimetral, i sistemes de circuit tancat de televisió i de comandament i control FORTIS.

 

El desenvolupament tecnològic de Magal ha estat possible per l’experiència acumulada durant més de 50 anys en la contribució al projecte d’ocupació i apartheid del govern d’Israel sobre la població de Palestina. Entre el 15 i el 13% dels guanys de Magal provenen directament del Minisiteri de Defensa israelià i de les IDF[1]. L’any 2002, Magal va guanyar el 80% de les licitacions per dotar d’un sistema de seguretat de detecció d’intrusions en més de 125 km del Mur de Confiscació als Territoris Ocupats de Cisjordània. Aquest Mur talla l’accés i desposseeix els palestins de bona part del territori de Cisjordània que els pertoca i de fet, el mur fou considerat il·legal el 9 de juliol de l’any 2004 per la Cort Internacional de Justícia de la Haia. La Cort va considerar que l’objectiu del Mur no és assegurar la seguretat de l’Estat d’Israel, si no confiscar les terres del poble palestí[2].

 

Magal s’ha convertit en la principal empresa proveïdora de tanques intel·ligents amb sistemes de seguretat perimetral, sistemes que també estan instal·lats en els assentaments il·legals de Ariel, Alfei Menashe, Karnei Shomron, Shilo, Geva Binyamin (Adam), Tzofim, Shaked, Giva’at Ze’ev i Itamar als Territoris Ocupats Palestins[3].

 

La marca “Made in Israel” ha servit a Magal S3 per convertir-se en una empresa multinacional que opera a més de 80 països, entre els que destaca Espanya. La filial ibèrica de Magal S3 amb seu a Las Rozas de Madrid s’està expandint per tot l’Estat espanyol i augmenta els seus beneficis any darrera any.

 

Aquest informe constata que Magal S3 és una empresa clau i necessària pel sistema d’ocupació i apartheid d’Israel i per tant, les seves activitats són il·lícites i violen el dret internacional. En aquest sentit, la contractació dels serveis i productes de seguretat de Magal S3 posa de manifest una greu falta de responsabilitat de les Administracions Públiques per no contribuir a assegurar el compliment del dret internacional per part d’Israel i els actors necessaris per la violació del dret internacional i la comissió de Crims de Guerra; pot suposar una violació de les directives comunitàries de contractació pública de 2014, recentment incorporades al dret intern a través del Decret Llei 3/2016 de mesures urgents en matèria de contractació pública; i entra en contradicció amb els objectius de coherència de les polítiques de Cooperació al Desenvolupament i el foment de la Pau de Catalunya.

 

[1] MAGAL S3: “The Israeli Ministry of Defense, or the MOD, and the Israeli Defense Forces, or the IDF, have accounted for a significant amount of our revenues. For the years ended December 31, 2013, 2014 and 2015, they accounted for 15%, 14.8% and 13.3% of our revenues, respectively.” Més informació: http://secfilings.nasdaq.com/edgar_conv_html%2f2016%2f03%2f29%2f0001178913-16-004904.html#ZK1618268_HTM_ITEM1 (octubre de 2016)

[2] International Court of Justice. Press Release 2004/28. “Legal Consequences of the Construction of a Wall in the Occupied Palestinian Territory” 9 July 2004. Es pot consultar a: www.icj-cij.org/docket/index.php?pr=71&code=mwp&p1=3&p2=4&p3=6  (Consulta: 6 d’abril del 2016)

[3] Informació extreta de la pàgina de Whoprofits: http://whoprofits.org/company/magal-security-systems (octubre de 2016)

Des del mateix any inici de construcció del mur de Confiscació, l’any 2002, l’empresa Magal S3 va guanyar el 80% del processos de licitacions del Ministeri de Defensa Israelià per instal·lar sistemes de seguretat per la detecció d’intrusions en 125 km per 15 milions de dòlars. Posteriorment, l’any 2005 va guanyar una nova licitació per dotar de seguretat perimetral a 40 km més del Mur de confiscació per 4,2 milions de dòlars i en aquest mateix any una nova licitació per 6,1 milions de dòlars. El sistema de seguretat utilitzat al mur és el “BVS-5000 fence” .

L’Estat d’Israel ha desenvolupat un sofisticat sistema d’ocupació i control sobre els Territoris Ocupats Palestins de Jerusalem, Cisjordània i la Franja de Gaza a través de casi 70 anys. Aquest procés d’ocupació es basa en lleis, polítiques i pràctiques basades en la supremacia d’un grup humà sobre un altre, desenvolupant criteris racials, similar al projecte d’apartheid que es va executar a Sud-Àfrica entre 1948 i 1990.

En el cas Israel, l’entramat de l’ocupació i la separació es materialitza en el Mur de Confiscació, assentaments il·legals, carreteres segregades, checkpoints i roadblocks, tanques i sistema de seguretat a la Franja de Gaza, control marítim, etc. Aquest arquitectura securitària viola sistemàticament el drets humans del poble palestí a través d’assassinats selectius, càstigs col·lectius, confiscació de terres, espoli de recursos naturals, restriccions a la llibertat de moviment, tractes degradants i casos de tortura, detencions administratives de joves durant anys, obstacles al desenvolupament humà i econòmic, entre d’altres.

L’abril de 2002, Ariel Sharon, Primer Ministre Israelià en aquell període, va ordenar la construcció d’un mur de separació a la frontera establerta el 1967. La construcció s’argumentava amb l’objectiu de millorar la seguretat de l’Estat d’Israel i evitar els atacs suïcides que s’estaven produint durant la Intifada Palestina iniciada l’any 2000 a Cisjordània i a Jeruslamen, principalment[1].

Israel reconeix 320 km de frontera amb Cisjordània, malgrat que el projecte preveu la construcció de 680 km. De fet, almenys el 85% del mur construït confisca porcions de territori palestí. La Cort Internacional de Justícia de la Haia en una opinió consultiva va dictaminar, el 9 de juliol de 2004, que el Mur construït per Israel a Cisjordània, incloent Jerusalem, era il·legal perquè violava el dret internacional, i que per tant, la construcció del mur s’havia d’aturar, desmantellar-ne les seccions construïdes i compensar les víctimes palestines dels danys ocasionats per aquest projecte d’annexió. La sentència també afegia que els Estats Parts de la Convenció de Ginebra de 1949 han d’assegurar el compliment del dret internacional humanitari per part d’Israel[2].

Fins i tot algunes sentències com la del Tribunal Suprem de Justícia Israelià al 2007 han donat raó de la il·legalitat del procés de confiscació del mur en el cas de la població de Bil’in ordenant el desmantellament de la ruta del Mur en 1,7 km al seu país per aquesta petita població palestina[3].

Paral·lelament, des del mateix any inici de construcció del mur l’any 2002, l’empresa Magal S3 va guanyar el 80% del processos de licitacions del Ministeri de Defensa Israelià per instal·lar sistemes de seguretat per la detecció d’intrusions en 125 km per 15 milions de dòlars. Posteriorment, l’any 2005 va guanyar una nova licitació per dotar de seguretat perimetral a 40 km més del Mur de confiscació per 4,2 milions de dòlars i en aquest mateix any una nova licitació per 6,1 milions de dòlars. El sistema de seguretat utilitzat al mur és el “BVS-5000 fence”[4].

El Mur de confiscació i el seu regiment associat són il·legals i el lucre de les empreses que de forma material han participat en la seva creació i manteniment les fa còmplices directes d’aquesta violació del dret internacional. Encara que són els estats els que han de protegir i vetllar pels drets humans de les poblacions i pel compliment del dret internacional, les empreses també tenen el deure i obligació de no cometre violacions del dret internacional amb les seves actuacions i han d’aturar de forma immediata la seva implicació i abstenir-se de continuar lucrant-se d’aquestes activitats il·lícites[5].

[1] La Intifada va començar amb protestes massives de la població palestina contra l’ocupació del seu poble, durament reprimides per les Forces de Seguretat d’Israel i completada amb una de les majors operacions militars als Territoris Ocupats de Cisjordània, l’“Operació Escut Defensiu”, amb més de 500 palestins/es assassinats, la majoria civils, i la destrucció massiva de cases. Sobre l’impacte de l’Operació Defensive Shell www.theguardian.com/world/2002/aug/02/israel (consultada: Octubre de 2016)

[2] Per veure l’opinió consultiva complerta de ICJ: http://www.icj-cij.org/docket/files/131/1677.pdf

[3] Court Orders State to Alter West Bank Separation Fence Route at Bilin (4 de setembre de 2007), Haaretz, recuperat de: http://www.haaretz.com/news/court-orders-state-to-alter-west-bank-separation-fence-route-at-bil-in-1.228761 (visitat 02/09/2016).

[4] Stop the Wall, Magal Security Systems, recupetat de: https://icj10.wordpress.com/magal-security-systems/ (visitat 02/09/2016)

[5] Primera Sessió Internacional de Tribunal Russell a Barcelona (3 de març e 2010): recuperat de: http://tribunalrussell.blog.pangea.org/files/2010/03/CONCLUSIONS-TRP-CA.pdf

[8] Per veure la opinió consultiva complerta de ICJ: http://www.icj-cij.org/docket/files/131/1677.pdf

[9] Court Orders State to Alter West Bank Separation Fence Route at Bilin (4 de setembre de 2007), Haaretz, recuperat de: http://www.haaretz.com/news/court-orders-state-to-alter-west-bank-separation-fence-route-at-bil-in-1.228761 (visitat 02/09/2016).

[10] Stop the Wall, Magal Security Systems, recupetat de: https://icj10.wordpress.com/magal-security-systems/ (visitat 02/09/2016)

[11] Primera Sessió Internacional de Tribunal Russell a Barcelona (3 de març e 2010): recuperat de: http://tribunalrussell.blog.pangea.org/files/2010/03/CONCLUSIONS-TRP-CA.pdf

Des de 1967 Israel ha instal·lat centenars d’assentaments en els Territoris Ocupats Palestins de Cisjordània i de Jerusalem Est. 560.000 colons/es viuen en 237 assentaments il·legals a Cisjordània. L’estratègia d’expansió dels assentaments està dirigida pel Ministeri de Defensa i pretén controlar i confiscar noves terres amb objectius militars i econòmics així com per, a més, dificultar qualsevol tipus de procés de pau entre l’estat israelià i un estat palestí viable i connex territorialment. Segons el Ministeri de Finances, l’any 2013, Israel va exportar més de 600 milions de productes manufacturats als assentaments, incloent Jerusalem i els Alts del Golan. A tall d’exemple, Israel administra canteres a Cisjordània on s’obtenen anualment entre 10-12 milions de tones, el 94% d’aquesta producció es transfereix als mercats israelians i dels assentaments.

Per tant, els assentaments als Territoris Ocupats Palestins violen vàries normes internacionals. En primer lloc, l’article 49 de la IV Convenció de Ginebra afirma que un Estat ocupant no pot deportar o transferir parts de la seva població civil en el territori que ocupa, així com transferir la població autòctona cap a altres territoris. Cal recordar en aquest sentit que l’Estatut de Roma a partir del qual es constitueix la Cort Penal Internacional inclou com a crims de guerra “la transferència, directa o indirecta, per les Forces Ocupants de parts de la seva població civil en el territori que ocupa, o la deportació o transferència de tota o parts de la població del territori ocupat dintre o fora del territori”. Palestina és des de l’1 d’abril 2015 membre de la Cort Penal Internacional. En segon lloc, l’espoli de recursos naturals viola les Regulacions de La Haia de 1907, que prohibeixen la confiscació de recursos d’un territori ocupat pel benefici de la força ocupant.

L’assentament més gran d’Israel a Cisjordània, Ariel, va ser creat l’any 1978 i ocupa 1335 hectàrees, 4 vegades més que l’àrea amb edificis construïts. Magal S3 proveeix l’assentament d’Ariel amb el sistema Fortis que integra el comandament i control dels diversos mecanismes de seguretat i videovigilància a l’àrea perimetral de  l’assentament. Magal S3 també proveeix el mateix sistema de seguretat als assentaments de Alfei Menashe, Karnei Shomron, Shilo, Geva Binyamin (Adam), Tzofim, Shaked, Giva’at Ze’ev i Itamar als Territoris Ocupats Palestins de Cisjordània.

El Port de Tarragona té funcions comercials, de transport de passatgers i esportives. El Consell d’Administració és el màxim òrgan decisori de la institució i està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Administració General de l’Estat, Governs local de la regió, Cambres de Comerç i organitzacions empresarials i sindicals. Actualment, el Sr. Josep Andreu i Figueras és el president de l’Autoritat Portuària. La presidència de l’Autoritat Portuària és l’encarregada de decidir els processos de contractació pública per la provisió de serveis i obres en el Port de Tarragona.

Des de l’any 2013, l’Autoritat Portuària de Tarragona ha adjudicat diversos contractes a la empresa Magal S3:

L’any 2013, Magal va implantar un sistema avançat de comandament i control (SAMC-APT)  al Port de Tarragona que permet gestionar de forma integral els recursos destinats a la prevenció i la seguretat, incloent la coordinació entre la policia portuària i altres cossos de seguretat públic per un valor de 197.500 euros[1].

El 27 de març de 2014 Magal S3 va rebre una nova adjudicació per instal·lar una frontera virtual a la bocana del Port de Tarragona mitjançant un sistema de càmeres de televisió de circuit tancat (CCTV). Un procediment que va ser negociat directament amb l’empresa i sense publicitat per un valor de 131.900 euros[2].

El  21 de novembre de 2014 es va adjudicar la contractació d’un nou sistema de seguretat perimetral al Port a la empresa Magal S3 España S.L. per un valor total de 1.270.726,90 Euros[3]. El servei de seguretat anti-intrusions inclou tanques intel·ligents amb sensors i un sistema de circuit tancat de televisió amb 150 càmeres termals dia/nit[4]. Malgrat que aquesta última adjudicació només durava 6 mesos segons la resolució de l’adjudicació, el personal tècnic de Magal S3 va treballar en aquest projecte durant el 2015 i 2016 amb funcions d’implantació i manteniment del sistema de seguretat perimetral al port[5].

L’empresa Magal S3 España S.L. és la filial ibèrica de l’empresa matriu Magal S3 Security Systems Ltd., una empresa, que com hem detallat anteriorment, ha estat una peça clau en l’ocupació de Palestina. Des de 2001 ha construït la gran majoria de tanques de seguretat de les fronteres d’Israel i ha estat una peça necessària en el procés de confiscació de les terres palestines a través dels assentaments il·legals a Cisjordània i el Mur. Per tant, les activitats de Magal S3 als territoris ocupats palestins són il·lícites i violen el Dret Internacional.

[1] Plataforma de contractació pública del Ministeri de Hisenda i AAPP del Govern espanyol, expedient 051/2013, recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b1/jZHNDoJADISfxQcgLWVZ5YggC8QfBEHZiyFRySaiF2OMT-9ijDcX59Zkvk46BQm1ZTPPYbarBTuQl-au2uamrpfmDDVIOd771WztJ56Dq2keIqXZYpMJshE5VF3zUJ16Hg-wgTrqF0i-Z7NVEEQx4aRwNDAPy5LH_UjaUGsD_pCP__GuE7AqrTJeJAIxiaNwXtouCuJGXrgf3hDQ89-D0QumSLnPclESoTce4AX9l28IGOC3IN8WUwNvg6licwjBMr52x6Hns_7jAjqpLJlrnYrEEu3oBYt1oYk!/

[2] Plataforma de contractació pública del Ministeri de Hisenda i AAPP del Govern espanyol, expedient 012/2014, recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b1/pZHdCoJAEEafpQeQGcd1y0vTWg1L07TcmxD6YSHrJiJ6-taK7tqCvruBc2bgG5BQWzbzHGa7OrACeWwuat-c1enYHKAGKftrvxrN_dhzMB3mIdIkmy4yQTYih6ptrqpVt-0GFlAn3QLJ12yUBsE4IhwUjhaSsCx51I2kgVoD-CE-_ua7TsCqSZXxIhaIcTQOk9J2URA3-sJ9-R8B-s8fPP13YegFQ6TcZ7koidDrv3wD8OX-EuQDMTXwAEwVm48QzKJTu_32fNZ9PIVWKkvmOrsitsS-dwcyxJcH/

[3] Ministeri de Hisenda yi AAPP del Govern d’Espanya, Contractació del sector públic Exp. 035/2014. recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjU1JTC3Iy87KtUlJLEnNyUuNzMpMzSxKTgQr0w_Wj9KMyU1zLcvQjw9yCjb20_bJCPNIDvY1CXNMi3Cu1HW1t9Qtycx0B7Rg2Rg!!/

[4]Magal Security Systems Ltd is awarded $2.1 mln contract for an Integrated Securiy Solution for Port of Tarragona in Spain (15/12/2014), Reuters. Disponible online a:  http://www.reuters.com/finance/stocks/MAGS.O/key-developments/article/3123484 (visitat 02/09/2016)

[5] Per més informació veure: https://www.linkedin.com/in/david-miramontes-cruz-5751244b

[12] Plataforma de contractació pública del Ministeri de Hisenda i AAPP del Govern espanyol, expedient 051/2013, recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b1/jZHNDoJADISfxQcgLWVZ5YggC8QfBEHZiyFRySaiF2OMT-9ijDcX59Zkvk46BQm1ZTPPYbarBTuQl-au2uamrpfmDDVIOd771WztJ56Dq2keIqXZYpMJshE5VF3zUJ16Hg-wgTrqF0i-Z7NVEEQx4aRwNDAPy5LH_UjaUGsD_pCP__GuE7AqrTJeJAIxiaNwXtouCuJGXrgf3hDQ89-D0QumSLnPclESoTce4AX9l28IGOC3IN8WUwNvg6licwjBMr52x6Hns_7jAjqpLJlrnYrEEu3oBYt1oYk!/

[13] Plataforma de contractació pública del Ministeri de Hisenda i AAPP del Govern espanyol, expedient 012/2014, recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b1/pZHdCoJAEEafpQeQGcd1y0vTWg1L07TcmxD6YSHrJiJ6-taK7tqCvruBc2bgG5BQWzbzHGa7OrACeWwuat-c1enYHKAGKftrvxrN_dhzMB3mIdIkmy4yQTYih6ptrqpVt-0GFlAn3QLJ12yUBsE4IhwUjhaSsCx51I2kgVoD-CE-_ua7TsCqSZXxIhaIcTQOk9J2URA3-sJ9-R8B-s8fPP13YegFQ6TcZ7koidDrv3wD8OX-EuQDMTXwAEwVm48QzKJTu_32fNZ9PIVWKkvmOrsitsS-dwcyxJcH/

[14] Ministeri de Hisenda yi AAPP del Govern d’Espanya, Contractació del sector públic Exp. 035/2014. recuperat de: https://contrataciondelestado.es/wps/portal/!ut/p/b0/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjU1JTC3Iy87KtUlJLEnNyUuNzMpMzSxKTgQr0w_Wj9KMyU1zLcvQjw9yCjb20_bJCPNIDvY1CXNMi3Cu1HW1t9Qtycx0B7Rg2Rg!!/

[15] Magal Security Systems Ltd is awarded $2.1 mln contract for an Integrated Securiy Solution for Port of Tarragona in Spain (15/12/2014), Reuters, recuperate de:  http://www.reuters.com/finance/stocks/MAGS.O/key-developments/article/3123484 (visitat 02/09/2016)

[16] Per més informació veure: https://www.linkedin.com/in/david-miramontes-cruz-5751244b

 

Magal s’ofereix al món com l’empresa líder mundial en solucions de seguretat per entorns complexos i infraestructures crítiques com fronteres, instal·lacions militars i governamentals, centres penitenciaris, entre d’altres. Aquesta experiència “Made in Israel” ha estat possible gràcies a la seva participació en l’ocupació de Palestina i la infraestructura d’apartheid que s’ha construït durant dècades per controlar i violar de forma sistemàtica els drets humans dels palestins i palestines que viuen a Cisjordània i la Franja de Gaza.

 

El Govern espanyol i totes les Administracions públiques de l’Estat com a signatari de les Convencions de Ginebra i l’Estatut de Roma estan obligades a protegir a la població civil en temps de guerra i assegurar el compliment del dret internacional humanitari per part d’Israel. L’opinió consultiva de la Cort Internacional de Justícia sobre la il·legalitat del Mur de Confiscació reitera la responsabilitat dels països signataris de la IV Convenció de Ginebra de 1949, entre les quals hi ha l’estat espanyol.

 

La adquisició de béns i serveis d’una empresa que viola el dret internacional a través d’activitats il·lícites és una complicitat que contribueix al procés d’ocupació i apartheid de Palestina, i que perjudica una transformació pacífica i justa del conflicte .

 

Per tal de redreçar aquestes actuacions, des de l’ODHE recomanem les següents mesures específiques:

 

  • Excloure l’empresa Magal S3 dels processos de contractació pública de l’Estat espanyol a través de la incorporació de criteris socials i respecte dels drets humans com exigeix la directiva europea 2014/23/UE i 2014/24/UE i el Decret Llei 3/2016 de mesures urgents en matèria de contractació pública del Govern de Catalunya.
  • Rescindir de manera fulminant els contractes públics i privats amb l’empresa Magal S3 i la seva filial ibèrica per tal de no seguir beneficiant una empresa còmplice amb les violacions del dret internacional.
  • Que les institucions catalanes estableixin mecanismes efectius de control per a les empreses que volen desenvolupar la seva activitat en territori català, que incloguin el seu impacte positiu o negatiu en el foment de la pau i els drets humans, com la millora dels processos de contractació pública a través de la incorporació de clàusules socials com determinen les normes comunitàries i catalanes.
  • Que les institucions catalanes estableixin mecanismes de bloqueig, desincentivadors o sancionadors per a les empreses i agents empresarials que realitzin activitats còmplices amb l’ocupació del territori palestí i amb les violacions de drets humans, incloent qualsevol tipus de benefici i negoci amb armes incendiàries o els seus components.
  • Que les institucions catalanes promoguin una regulació vinculant que obligui a les empreses catalanes al respecte dels drets humans en la seva acció exterior.